Westernek és pszicho-filmek, YouTube és webkamera, politika és művészet - többek között ezekről olvashatsz a Filmvilág májusi számában.
"A deheroizáló western hamarabb jelent meg, mint azt hisszük, az antihősökre vagy a passzív seriffekre nem kellett a Watergate-ig várni, a B-széria mindig is merészebb és sötétebb volt a nagy stúdiók vadnyugat-képénél. A hanyatlásvégi western ugyanakkor a hollywoodi stúdiórendszer bukását is előrevetítette és szimbolikusan vászonra vitte" - olvasható a Filmvilág blogján. A májusi számban Benke Attila, Varró Attila és Nevelős Zoltán járják körbe a western műfaját.
A sötét vadnyugatról nem kevésbé komor tónusú vizekre eveznek a szerkesztők: a pszicho-filmek kerülnek Pintér Judit Nóra, Kovács Kata és Iványi Zsófia górcsöve alá. "Mivel a filmvásznon többnyire őrült gyilkosokat látunk, a pontos kórtörténet szakszerű ismertetése kevéssé passzol a krimi-dramaturgiához, így aztán az őrület meglehetősen eltérő fajtáit többnyire könnyedén egybemossuk, pedig a skizó minden, csak nem hasadt személyiség. A pszicho-mozi felületességével alighanem több zavart okoz a mentálisan sérült emberek megértésében, mint amennyit használ."
A fent körülírt problematika után kicsit könnyedebb hangvétellel a latin, közelebbről a kubai moziról olvashatunk. Kuba filmes szempontból azért kifejezetten érdekes, mert egyfelől filmművészete mindig mérsékeltebb volt, mint politikája, másfelől az ezredforduló utáni kubai film egyre merészebben néz szembe a társadalmi konfliktusokkal. Kuba után Magyarország felé vehetjük az irányt, hiszen a 'Magyar műhely' rovatban szó lesz Elek Judit legújabb, Visszatérés - Retrace című filmjéről, Sós Ágnes dokujáról és a YouTube-generációról.
A továbbiakban az online videókommunikáció, a politika és művészet kapcsolata, a Breaking Bad című amerikai sorozat, végül pedig a Norvég erdő, a Ki/Be Tawaret és a Két világ közt című filmek következnek.